Pre-Workout is een stimulerend supplement dat je een energie boost kan geven voor tijdens je training. Hierdoor kan je meer uit je trainingen halen. Maar wat zit er precies allemaal in Pre-Workout? Wat zijn de voordelen? En wat zijn de nadelen? Dat gaan we hier allemaal bespreken en uitleggen.

De werking van Pre-Workout

Pre-Workout is een mix van stimulerende middelen. De belangrijkste hiervan in cafeïne. Deze stof vind je ook in koffie en geeft je energie. Verder zitten er aminozuren en mineralen in die de doorbloeding en de werking van de spieren stimuleren. Beta Alanine zie je ook in veel Pre-Workout supplementen zitten, deze stof kan het melkzuur in je lichaam neutraliseren. Hierdoor zullen je spieren minder snel verzuren en zul je meer inspanning kunnen leveren. Deze stof geeft ook het tintelende gevoel dat de meeste mensen altijd hebben. 

Wat zijn de voordelen

Het grootste voordeel van Pre-Workout is natuurlijk de energie die je ervan krijgt. Meer uithoudingsvermogen en mensen kunnen meer kracht ervaren. Maar vooral door de energie die het levert zou je voor een langere periode harder en zwaarder kunnen trainen. 

Belangrijk om in de gaten te houden

Hard en zwaar trainen in belangrijk natuurlijk. Maar zo is ook slaap en herstel (nog wel belangrijker). Je kunt dus wel Pre-Workout pakken om door die middag dip heen te komen of omdat je het gewoon fijn vindt voor de training. Maar als je dit te vaak doet en je dus harder en zwaarder gaat trainen maar aan de andere kant slaap je slecht en herstel je niet dan werkt het natuurlijk averechts. Dan zul je overtraind raken en zullen de resultaten uit blijven. Meer weten over slaap? Klik dan hier en lees alles over wat een goede nachtrust voor jou kan doen!

Tolerantie

Soms hoor je ook “doe maar 2 scoops anders merk ik er niks van”. Voor de cafeïne in Pre-Workout kun je een tolerantie opbouwen. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor mensen die veel koffie drinken. In plaats van dan meer en meer te nemen kun je het beste even een bepaalde tijd Pre-Workout vermijden. Voor je doorbloeding zou je dan een L-Arginine supplement kunnen nemen, maar even de cafeïne vermijden is dan een goed idee. Je zult merken (na een aantal weken/maanden) dat je er weer meer van gaat merken en meer energie ervaart. 

Korte samenvatting

Pre-Workout kan je dus zeker wel helpen met trainen en resultaten behalen. Het geeft je de energie die je nodig hebt om net die laatste paar extra reps eruit te pushen. Het is wel super belangrijk dat je altijd bewust bent van wat je doet en pakt. Gaat je slaap en herstel er op achter uit minder dan. Of pak bijvoorbeeld geen Pre-Workout meer na 2 uur s’middags. Om prestatie te bevorderen zou je dan L-Arginine kunnen pakken. Dit stimuleert de doorbloeding, zo kunnen voedingstoffen en zuurstof beter naar je spieren. Merk je aan jezelf dat je een tolerantie opbouwt, stop dan even met Pre-Workout. Ga niet meer nemen zodat dit weer invloed heeft op de kwaliteit van je slaap. Herstel is super belangrijk!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site maakt gebruik van cookies om u een betere website ervaring te bieden. Door op deze website te surfen, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.